Print & Publishing 164

Olvasóink értékelése:  / 0

Kedves Olvasó!

Magyarországon mindenki ért a focihoz és az oktatáshoz. Mindenki szakérti, változtat rajta, ha kell, ha nem. Pedig minden változtatás eredménye évek, évtizedek után mérhető. Nem is beszélve a rendszerszemlélet következetességének hiányáról. Én is elkövetem a hibát, elmondom a véleményem.

Szerintem minden iskolatípusnál, az általános iskolától az MSc-ig az oktatók szerepe és felelőssége a legnagyobb. Nekik sem politizálni kell, hanem szaktárgyuk iránt felkelteni az érdeklődést. Csillogjon a diák szeme, büszke legyen jó döntésére, hogy a legszebb hivatást választotta. A tanulókat nem sztrájkra kell felszólítani. Pont ellenkezőleg, rá kell vezetni őket a tanulás, a munka, a tudás, a teljesítmény örömére! Ez főleg elkötelezettség kérdése. A legalacsonyabb súrlódási együtthatóval rendelkező, maximális izomkompressziót biztosító versenydresszbe öltöztetett, milliós jövedelemmel rendelkező, nagy önbizalommal megáldott, de úszni alig tudó versenyző tanár is saját bizonyítványát állítja ki, mondjuk a Duna Arénában.

Mit kellene tanítani?

A szakmai alapokon túl szakmai alázatot és elkötelezettséget kell tanítani. Kreatív szakmánk oktatásánál kreatív módon kell élményt adva rávezetni a gyerekeket az állandó újításra és fejlesztésre, más ismeretek bevonására, összekapcsolására. Így válhatnak alkalmassá az egy életen át tartó tanulásra. A munkát többé nem hozzák helybe, ha igen, akkor azt nem fizetik meg. Nekünk kell megtalálni. Az állami oktatás mindig is nehéz helyzetben, akár lépéshátrányban lesz. Meg kell teremteni az alapokat a jelen igényeinek lefedéséhez és az új ismeretek befogadásához. Mindezt a múlt tapasztalataiból származó tananyaggal és eszközállománnyal tudja megtenni. Irányokat kell meghatározni a pillanatonként változó jövő ismerete nélkül.

Bővebben...

Kiegészítő információk