Ipress Center

Olvasóink értékelése:  / 2
ElégtelenKitűnő 

Magyarország legnagyobb nyomdaipari központja

„Új megközelítéssel, a szolgáltatásra fókuszáló megoldásokkal, közösen lehet sikerrel felvenni a versenyt a nemzetközi piacon” – vallja Lakatos Imre, az Infopress Hungary (IPGH) elnök-vezérigazgatója, aki szerint az IPG Hungary minőségben, hatékonyságban és szolgáltatásban már bizonyította: van hely és lehetőség az európai piacokon.

A tapasztalatok alapján egy olyan modellt hoztak létre, amelyben a hazai nyomdaipari cégek az önmagukat felőrlő versengés helyett kooperálnak: az új üzleti formában, amit Ipress Center néven indítanak el, az összeadódó erő és a közös célok olyan komplex szolgáltatást kínálnak, ami által a résztvevők számára az eddig elérhetetlen piacok egyrészt kitárulnak, másrészt az együttműködéssel csökkennek a saját költségek és a kockázatok is.

Ezért keltik életre a Lakatos-fivérek, Imre és Viktor Magyarország legnagyobb nyomdaipari központját, az Ipress Centert, amely a Print & Publishing Hungary magazinban, illetve a drupa 2012 nyomda- és papíripari kiállításon mutatkozik be először.

Zöldmezős beruházással született meg 2008-ban az Infopress Hungary heat-set tekercsofszetnyomda. Kiélezett verseny folyik a folyóiratok piacán, mégis a minőségi magazinnyomtatás mellett döntöttek a Lakatos-fivérek. A hatmilliárd forintos beruházást követően 2011-ben újabb 3000 m2-es csarnokot adtak át, amit 2012 nyarán egy 7000 m2-es gyártóüzem, októberben pedig a 4000 m2-es Inkubátor-ház átadása követ. A beruházás összege meghaladja az 1,7 milliárd forintot. Így az összesen 20 000 m2-es üzem Magyarország legnagyobb nyomdaipari központja lesz. Az Infopress Hungary 2011-es árbevétele elérte az 5,5 milliárd forintot, ami 23%-os növekedést mutat az előző évhez képest. Idén január-februárban nehéz idők jártak a magyar nyomdaiparra, mégis további 10%-os növekedést tudtak megvalósítani az előző év azonos két hónapjához viszonyítva.

Nagyon fontos a magyar piac, de legalább ugyanilyen fontos az exporttermelés is. Mindkettő megszerzésének alapfeltétele a magas minőségi standardoknak megfelelő termelés, a szolgáltatások színvonala és fejlesztése, valamint az európai nagyságrend elérése. Egyre szerteágazóbbak a nyomdaipari termékek, és nagy gyorsasággal nő a velük szemben támasztott követelményrendszer is. Mindezeknek megfelelni gyors szállítási határidők és csökkenő példányszámok mellett, csak koncepcionálisan, stratégiailag együttműködő partnerekkel lehet. Erre képes az Ipress Center.

Minőségi standardok

Ma már alapkövetelmény a tökéletes minőség. Jó minőségű vagy átlagos tömegtermékek nem adhatók el Európában és Magyarországon, akár minimális nyereségtartalom esetén sem. Az elektronikához vagy az autógyártáshoz hasonlóan, a nyomdaiparban sem fordulhat elő hibás darab. Egyre keresettebbek a prémium termékek. A prémium nem csupán minőséget jelent, hanem újszerűséget, kreativitást is. Az Ipress Centerbe tömörülő cégek saját fő tevékenységükre koncentrálnak. Ugyanakkor egymás kiegészítői mind az új típusú termékek kifejlesztésében és gyártásában, mind pedig a széles megrendelői igények kielégítésében. A nyomdaipari szolgáltatónak minden jellegű és nagyságú munkát el kell végeznie, akár a néhány darabos megnyomott szalvétától a több millió példányszámos megszemélyesített anyagokig, minden terméknél azonos standardok garantálásával.

Üzleti stratégia

A partnereknek mindig tudniuk kell, hogy rövid és hosszú távon egyaránt számíthatnak egymásra, szem előtt tartva a közös célokat. Ez megrendelői elvárás is. Összehangolt beszerzési stratégiával a Center vállalkozásai nemcsak saját tevékenységüket tudják fejleszteni, hanem automatikusan biztonsági backupot nyújtanak egymásnak. Jelenleg az Ipress Centerben öt önálló vállalkozás működik. Példa az összehangolt stratégiai fejlesztésre, hogy a MondAt Kft. és IPGH azonos típusú CtP-levilágítórendszert vásárolt saját céljaira, vagyis az íves és a tekercses nyomtatáshoz. Ugyanazokat a minőségi standardokat biztosítják a rendszerek szoftverei, a colormenedzsmentre is kiterjedően. Így a két cég nagy biztonsággal dolgozik külön-külön a könyv- és folyóirat-gyártás területein, ugyanakkor egymás nagy megrendelői is, hiszen az IPGH minőségi magazin borítóinak nagy része a MondAt Kft.-ben készül. Elkerülték a párhuzamos beruházásokat, jobb a kihasználtság, adott a házon belüli biztonsági kapacitás, a pénzeszközöket mindketten saját főtevékenységüket szolgáló fejlesztésekre fordíthatták. Kiterjed a közös gondolkodás a beszerzésre, a technológia- illetve termékfejlesztésre, valamint a kereskedelemre is.

Széles szolgáltatási rendszer

Mint a magazinpiacon, úgy minden nyomdatermék esetében is a trend a prémium, glossy nyomtatványok irányába mutat. „A nagy árérzékenység mellett preferált tényező marad a minőség, külföldön és belföldön egyaránt.” Lakatos Viktor kereskedelmi igazgató szerint a brandek a kitűnő minőségű print termékeket keresik, de ezek sem adhatók el megfelelő szolgáltatás nélkül. Rendszerben kell működnie mindenkinek. A 20 ezer m2-es Ipress Center infrastruktúrájával nemcsak egy-egy termék konkrét megszerzését és legyártását teszi lehetővé, hanem a megrendelőnek segítséget nyújt a tervezésben és a print termék felhasználási körében is. Elengedhetetlen a nyugat-európai nyomda- és csomagolóanyag-gyártó piacon a 24 órás elérhetőség. Éjjel-nappal több nyelven kell rendelkezésre állni és információkat szolgáltatni. Minden megkeresésre azonnal reagálni kell. Az Ipress Center biztosítja ehhez a személyi és tárgyi feltételeket. A rendszeren belül mégis minden partner saját maga koordinálja és bonyolítja vagy a teljes munkát, vagy a részfeladat elvégzését.

Az inkubátorház igazi nyomdaipari központ. Itt 300 fős konferenciaterem, étterem és sportlétesítmények is rendelkezésre állnak. Az Ipress Centerben helyet kapnak stúdiók, digitális nyomdai szolgáltatók, kiadók, kreatív ügynökségek és különböző termelő vállalkozások. Jelenleg öt vállalkozás tartozik az új együttműködési formához: az Infopress Hungary, a MondAt Kft., a Royal Press Nyomda, az Uniotech Kft. és a Tech Film Kft. Az Ipress Center a piac minden szereplőjét várja, a legkisebb nyomdai szolgáltatótól a kreatív ügynökségig, aki egyetért vele és saját filozófiájába beilleszthetőnek tartja a közös üzleti etikát és stratégiát – aki be kíván integrálódni egy folyamatosan, erősen fejlődő, lendületes, határozott jövőképpel rendelkező stratégiai rendszerbe.

Share

Kiegészítő információk